De câte ore de somn ai nevoie pentru a slăbi

Uneori, chiar dacă nu le ceri, oamenii sunt dornici să-ți dezvăluie ce anume cred că te-ar ajuta să pierzi în greutate.

De câte ore de somn ai nevoie pentru a slăbi

Uneori, chiar dacă nu le ceri, oamenii sunt dornici să-ți dezvăluie ce anume cred că te-ar ajuta să pierzi în greutate.

De obicei, secretul stă în combinarea unei diete echilibrate, bazată atât pe legume, proteine, cât și pe carbohidrați, cu antrenamente cardio, dar și de forță.

Ceea ce mulți oameni scapă însă din vedere este nevoia organismului de odihnă pentru a putea scăpa de kg în plus.

Într-un interviu oferit publicației Popsugar, Dr. Rizwana Sultana, specializată în problemele pulmonare critice și în medicina somnului la Universitatea de Medicină din Texas, a dezvăluit numărul de ore de somn de care avem nevoie pentru a pierde în greutate.

Pentru a înțelege mai bine procesul, iată câteva detalii utile. În anul 2016, Centrul de Control și Prevenire a Bolilor a descoperit că somnul este vital în echilibrarea hormonilor, în special a grelinei, hormon peptidic care stimulează apetitul, și a leptinei, hormon responsabil cu senzația de sațietate.

De câte ore de somn ai nevoie pentru a slăbi?

Când ești obosit, cantitatea de grelină din organism crește, timp în care cea de leptină scade, rezultând în incapacitatea organismului de a  se simți sătul.

În plus, „în timpul somnului, hormonii de creștere sunt de asemenea produși, rezultând în creșterea mușchilor”, declară Dr. Rizwana Sultana.

„Somnul ajută la creștere în copilărie și la menținerea țesutului muscular la maturitate”, a mai explicat ea.

Așadar, de câte ore de somn pe noapte avem nevoie pentru a ne simți și arăta la fel de bine? Potrivit Dr. Sultana, dacă ne dorim să pierdem în greutate, în jurul a 7-9h ne sunt necesare.

Oboseala din timpul zilei „rezultă în inabilitatea de a ne antrena fizic din lipsă de motivație”. Somnul de după-amiază „ne poate perturba ritmul circadian normal, ritm care, în final, va conduce la dereglări hormonale”.

În seara asta, asigură-te că ești în pat mai devreme decât de obicei, organismul îți va mulțumi mai târziu!